Thomas Biagi a Giovanni Berton. To je dvojice jezdců Superstars Series, která si mezi sebou na Masarykově okruhu rozdala největší porci bodů do šampionátu. Vítěz kvalifikace Biagi ovládl první závod, Berton v něm skončil třetí. V druhém závodu si jezdci pořadí „prohodili“.
Závod 1
První závod suverénně opanoval Thomas Biagi startující z prvního místa. Hned na začátku závodu došlo ke kolizi několika vozů, z nichž nejhůř skončilo Fantiniho Porsche Panamera. V závodu nepokračovali ani Piscopo, Battaglin a Larini, další kolize vyřadily expilota F1 Christiana Kliena a Trentina s Benedettim. Právě přítomnost safety caru v úvodu závodu pomohla Biagimu k hladkému vítězství. „Za safety carem jsem šetřil brzdy a pneumatiky, které u mercedesu vzhledem k jeho extrémnímu výkonu hodně trpí,“ vysvětlil po závodě Biagi. V závěsu za ním dojel s dalším mercedesem Luigi Ferrara, na třetím místě skončil Berton s BMW. Liuzii, vítěz prvního závodu z Monzy, skončil čtvrtý. O stupně vítězů přišel až v posledních kolech Gianni Morbidelli, kterého zradilo jeho Audi.
Závod 2
Na startu druhého závodu si dle regulí vyměnilo osm nejrychlejších jezdců z kvalifikace pořadí, Biagi – který měl navíc v autě naloženého půl metráku povinného balastu – tak startoval až osmý. Naopak nejlepší pozici měl jezdec vystupující pod přezdívkou italského komiksového antihrdiny Diabolika. Na start vůbec nenastoupili Giudici a Battaglin, jehož vůz se nepodařilo spravit po nehodě z předchozího závodu. Hned v úvodních minutách závodu se opět bortily plechy. Ze závodu odstoupili po nehodě Geri a Giovanardi, ve třetím kole došlo ke kolizi Mugelliho BMW s Diabolikovým Jaguarem, v šestém kole pak po kolizi se Sinim skončil Liuzzi. Sini ještě dojel do boxů, ale Camaro se zničenou přední částí v závodu nepokračovalo. Na trať musel opět safety car. Závod tak opanoval Giovanni Berton, druhé místo uhájil před dotírajícím Biagim Gianni Morbidelli. „Doufal jsem, že bych mohl být na stupních vítězů, ale ani mě nenapadlo, že vyhraju. Povedl se mi start a snažil jsem se hned ze začátku jet na maximum, bohužel výjezd safety caru celý náskok smazal. Ale naštěstí jsem dokázal udržet koncentraci a ve druhé půlce závodu jsem byl ještě silnější,“ pochvaloval si po závodu Benátčan Berton.
Masarykův okruh navštívilo 22 790 diváků
Masarykův okruh o víkendu navštívilo dohromady 22 790 diváků. Nejvíc lidí – 13 790 – prošlo bránami Masarykova okruhu v neděli na hlavní závodní program. V sobotu navštívilo okruh 7 120 lidí, páteční tréninky pak sledovalo 1 880 diváků. „Svoji roli sehrálo, že Superstars Series jsou u nás relativně neznámé. Je to výsledek, se kterým jsme počítali, ale zároveň jsme doufali, že návštěvnost takto atraktivního závodu by se mohla víc přiblížit závodům FIA GT,“ konstatovala výkonná ředitelka Automotodromu Brno Ivana Ulmanová. „Věřím, že ti, kteří přišli, toho vůbec nelitovali. Takto atraktivní a napínavé automobilové závody trať nezažila minimálně od doby, kdy zde jezdila právě „gétéčka“. Sportovně šlo o skvělý víkend, ze kterého byl nadšený i promotér. S ním budeme nyní jednat o podmínkách závodu pro příští rok. Pokud se dohodneme na finančních podmínkách, uděláme všechno proto, abychom Superstars v Brně udrželi a přitáhli k této skvělé napínavé sérii ještě víc diváků,“ doplnila.
Text: Jiří Smetana/Automotodrom Brno
Foto: Jaroslav Mareček