Vloni dosáhl brněnský tým Pfeifermotorsport a jeho jezdec Robert Pláteník dosud nejlepšího umístění ve své historii – vítězství v seriálu MČR závodů na okruzích v Divizi 4 do 2.000 ccm. Obhájce titulu nakonec odjížděl z Mostu přes slibné výrazné zrychlení proti loňsku zklamaný a předčasně.
Vše začalo zcela nevinně během čtvrtečních volných tréninků. Robert Pláteník během druhého volného tréninku překonal loňský nejlepší mostecký čas Filipa Sládečky, což tým optimisticky naladilo před pátečními tréninky.
Bohužel v pátek se podmračená obloha rozhodla „obšťastnit“ jezdce notnou dávkou deště. Krátce po startu měřeného tréninku Robert Pláteník zamířil zpět do boxů a musela být provedena korekce nastavení podvozku, které nebylo na vodu vůbec ideální. Díky zkušenostem šéfa týmu Bohumila Pfeifera byl tento nástřel proveden tak, že jezdec vzápětí v jediném rychlém kole tréninku, které stihl, zajel slušný třetí čas a vybojoval druhou řadu na startu. Ze třetího místa se posléze stalo druhé, protože Slovák Ďurovkin byl penalizován za předjíždění pod žlutou vlajkou posunutím na poslední místo na roštu.
Do prvního závodu mosteckého víkendu se startovalo za poměrně silného deště. Díky zmíněné penalizaci Ďurovkina startoval Pláteník z první řady. Po startu udržel s přehledem druhé místo, ale na konci startovního pole došlo ke kolizi dvou vozů, po chvíli byly vyvěšeny žluté vlajky a následně vyjel i safety car, který závodění přerušil. Tyto dvě „maličkosti“ Robertovi Pláteníkovi ale poněkud unikly a v zápalu boje a v mračnech vody předjel na cílové rovince vedoucího Horáčka (který na tom byl zřejmě obdobně). Vzhledem k oleji, který vytekl z jednoho havarovaného vozu na trať, byl závod vzápětí dokonce zastaven. Po restartu vybojoval Brňan první pozici, ale byl následně penalizován průjezdem boxovou uličkou za předjíždění pod žlutou vlajkou. Po odpykání tohoto trestu se propadl až na konečné 6. místo, na kterém projel cílem.
Bylo to tedy podstatně horší umístění, než bylo v možnostech jezdce i vozu, když v prvním závodě sezóny v Brně Pláteník vybojoval dvě druhá místa.
Sobotní kvalifikace začala za podmračeného počasí, avšak bez deště. Volba pneumatik na osychající trať však byla velikou loterií. Volba týmu Pfeifermotorsport padla v první polovině tréninku na mokré pneu. Tato volba se posléze ukázala jako dobrá, když Bob zajel hned v prvním ostrém kole čas o cca 4 vteřiny lepší, než druhý jezdec. Poté mechanici auto přezuli na suché pneu a Brňan vyjel do druhé poloviny kvalifikace.
„Zde došlo v prvním ostrém kole k pro nás nepochopitelné události. Bez jasné příčiny došlo v plné rychlosti k destrukci nosné lyžiny pod motorem. Následkem bylo její přejetí a následná katapultace přední kapoty. Bobovi se naštěstí podařilo zabránit kontaktu vozu se svodidly, ale i tak byly pro nás následky fatální. Poškození lyžiny a vodního chladiče nám nedovolily nastoupit do druhého závodu. Bobův výborný čas překonal Molnár až v posledním kole na podstatně sušší trati,“ popisuje konec víkendu šéf týmu Bohumil Pfeifer.
„Celkově lze shrnout první mostecký víkend jako částečně pokažený jezdeckou chybou Boba, částečně technickou závadou. Lze však zároveň konstatovat, že všechny úpravy, které byly na voze během zimní přestávky provedeny, byly dobrou volbou. Zrychlení Fabie v Mostě o 3 sekundy proti loňskému roku hovoří za vše,“ pokračoval Pfeifer.
Další závod se uskuteční v úvodu června opět na severočeském okruhu v Mostě.
16.5.2010 Brno, On board video z JCMO zde
http://www.youtube.com/watch?…
Kalendář ZAO MMČR 2010
23. – 25.04.10 Brno CZ Jarní cena Masarykova okruhu
14. – 16.05.10 Most CZ
04. – 06.06.10 Most CZ
06. – 08.08.10 Most CZ
20. – 22.08.10 Potoň SK
24. – 26.09.10 Brno CZ Podzimní cena Masarykova Okruhu
22. – 23.10.10 Brno CZ Epilog 2010
V Brně 18. května 2010
Tisková informace týmu Pfeifermotorsport 2010_02