Do sezóny 2010 vstupoval Miloslav Kárný – Octavia Cup Team v nelehké finanční situaci, s repasovaným původním vozem, který již absolvoval několik sezón, ale s odhodláním bojovat o co nejlepší výsledek. Je složité závodit proti mnohem lépe finančně zajištěným týmům, které si mohou dovolit podstatně více testovat. Nicméně, rozhodně jezdec nehrál druhé housle a po celou sezónu výrazně promlouval do pořadí v TOP TEN. Celkově se Miloslav Kárný umístil na 8. místě v klasifikaci jezdců a na 5. místě v hodnocení týmů, což lze vzhledem k průběhu sezóny hodnotit jako úspěch.
1. Závod
POZNAŇ
V zimní přípravě si Miloslav Kárný při badmintonu natrhl lýtkový sval a zranění se nepodařilo do začátku sezóny vyléčit. Proto se tým prvního závodu v polské Poznani nezúčastnil.
2. Závod
SLOVAKIARING
Druhý závod sezóny se odehrával na pro tým neznámém novém slovenském okruhu Slovakiaring. Vzhledem ke zranění jezdce nebylo možné na tomto okruhu testovat, a proto byl tým v nevýhodě proti jezdcům, kteří zde byli testovat i několikrát. Nevýhoda netestování se naštěstí projevila pouze v prvním tréninku a od dalších jízd už se Miloš Kárný pohyboval v popředí výsledkových listin. První závod dojel na výborném pátém místě a ve druhém skončil sedmý.
3. Závod
MOST
V sobotu v Mostě pršelo a pršelo, některé závody musely být dokonce z bezpečnostních důvodů přerušeny. Ve zmoklé kvalifikaci se jezdec potýkal s technickými problémy vozu a skončil dvanáctý.
V neděli dopoledne již na suché trati výborně odstartoval do první závodní jízdy a postupně se propracoval na deváté místo, když dojel skupinu bojující o páté až deváté místo. Několik kol tato skupina bojovala nárazník na nárazník a nikdo nechtěl zůstat na devátém místě. Prvních osm z první jízdy si do druhého závodu otáčí pořadí na startu a osmý v cíli tedy startuje z pole position. V posledním kole Miloš zaútočil v nájezdu do retardéru, předjel tři auta a vyjížděl z něj na šesté pozici. Souboj o umístění nezvládl jeden z jezdců jedoucích za ním a trefil ho do zadní části vozu, následný smyk zkazil naději na pěkné umístění.
Do druhého závodu startoval Miloslav Kárný z jedenácté pozice. Po výborném startu a skvělém manévru v retardéru, kde se dokázal vyhnout několika havarovaným vozům, přijel do cíle prvního kola na čtvrtém místě. Závod byl pak přerušen a po odklizení vozů z trati restartován. Po restartu se propadl na sedmé místo, ale potom začal postupovat opět vpřed. Pod šachovnicovou vlajkou projel na vynikajícím čtvrtém místě.
4. Závod
MOST TRUCK PRIX
Páteční technické problémy
Technické problémy tým postihly již před mosteckým závodem Česká pojišťovna Octavia Cupu, který se jel v rámci evropského poháru tahačů Renault Trucks Czech Truck Prix, kdy musela být provedena oprava motoru. Bohužel smůla nás neopustila ani po příjezdu na mostecký autodrom. Ve volných pátečních jízdách a v kvalifikaci se Miloslav Kárný potýkal s poruchami řízení a převodovky.
I přes veškerou snahu týmu a jezdce to nestačilo na více než čtrnácté místo na startovním roštu.
Sobota ve znamení nesmyslných útoků soupeře
Do sobotního závodu šel jezdec s cílem co nejvíce vylepšit svou pozici a vybojovat výhodné postavení na startu druhého závodu. Po vynikajícím startu se již v prvním kole probojoval na deváté místo.
O toto postavení ho však připravil svým nešetrným manévrem jeden ze soupeřů, který ho poslal ven z tratě, a Miloš se tak musel opět probíjet ze zadních pozic. Bezchybnou stíhací jízdou se propracoval opět na deváté místo, kde jezdil výrazně lepší časy než soupeř před ním. Ten mu však neférově křížil trať a jakýkoliv náznak o předjetí okamžitě „likvidoval antizávodnickými manévry“. Po několika kolech se Kárnému podařilo soupeře předjet, ale vzápětí od něj dostal ránu. Pikantní na celé záležitosti bylo, že autorem první i druhé rány byl ten samý jezdec. Jeho následná omluva nedokázala zakrýt zklamání z dvanáctého místa v cíli.
Nedělní zlepšení
V neděli startoval Miloslav Kárný ze dvanáctého místa a již od startu dokazoval, že patří do popředí výsledkových listin v Octavia Cupu. Postupně se propracoval dopředu a pod šachovnicovou vlajkou projel na šestém místě.
5. Závod
BRNO – PODZIMNÍ CENA
Miloslav Kárný přijel na Podzimní cenu Masarykova okruhu odhodlán vybojovat v obou závodních jízdách dobrý výsledek. Svůj cíl začal uskutečňovat již od prvních volných tréninků, kde se pohyboval v TOP TEN a dosahované časy byly příslibem do kvalifikace a závodů.
V kvalifikaci se objevily problémy s nastavením vozu na nových pneumatikách, ale i tak bylo osmé místo na startovním roštu dobrým počinem a v týmu vládla spokojenost.
V neděli ráno přivítaly jezdce na okruhu přívaly vody a poměrně chladné počasí. To znamenalo, že veškerá nastavení vozu z tréninků neplatí a začíná se od začátku. Do první závodní jízdy měl jezdec jasnou taktiku – vyhnout se postartovním kolizím a nepoškodit vůz. Po opatrnějším startu se propadl o několik pozic dozadu, aby se nakonec bezchybnou stíhací jízdou propracoval až na šestou pozici v cíli. Do dalšího závodu startoval Miloš ze druhé řady na startovním roštu. Na začátku závodu se Kárný pohyboval ve špičce závodu, potom se však zdržel díky technickému problému celkového vítěze poháru Václava Brejly, kterému v souboji nárazník na nárazník přestalo jet auto. Po této komplikaci, kdy musel Miloš přibrzdit a vyhnout se soupeři, bohužel ztratil kontakt se špicí závodu, ale i tak zabojoval a další bezchybnou jízdou tohoto dne vybojoval znovu šesté místo.
Úspěch tohoto víkendu potvrdil i Kárného týmový kolega Bohumil Pfeifer, který také celý víkend podával výborné výkony. Již od prvních tréninků byl velmi rychlý a svoji rychlost potvrdil i v obou závodech. Nakonec po precizních výkonech dojel na čtvrtém a pátém místě.
Skvělými výkony na trati vybojovali Miloslav Kárný a Bohumil Pfeifer druhé místo v klasifikaci týmů a z brněnského automotodromu si odvezli pohár a stříbrný úspěch.
Jaroslav Mareček