Druhá polovina letošního roku se nese ve znamení neuvěřitelných slev na výrobky a služby. Ve všech reklamních letáccích, na rozhlasových stanicích, na internetu i na všech televizních kanálech snad nenajdete jediný výrobek, který by neprošel cenovým pádem. Co se to vlastně děje? Jsou levnější suroviny, zlevnila pracovní síla? Nikoliv. Začíná se vyrábět efektivněji a závratné obchodní marže jsou třetinové, protože by jinak nikdo nic neprodal a mezi konkurencí neobstál. Dalo by se říci, že tato změna měla přijít daleko dříve a žádná ekonomická krize by nenastala. Na straně druhé je ovšem nutné podotknout, že počet pracovních míst se s nižuje a počet lidí ochotných nakupovat ubývá. Co se stane, až terapie šokujících slev přestane zabírat a zlevněné zboží i tak zůstane na skladech? Na tuto otázku asi odpověď nikdo nezná, ale bylo by příjemné, kdybychom za každý odebraný výrobek dostali ještě zaplaceno.
Znamenalo by to revoluční změnu všech ekonomických teorií a na všech výrobcích by byla uvedena nikoliv jeho cena, ale kolik za ejich odebrání dostaneme. Čím víc byste odebírali, tím více byste dostávali peněz. Nic by nám nescházelo. Naopak by nastal problém co s penězi. Z takového šoku by se už asi nikdo nevzpamatoval…