K základnímu vybavení každé lodě patří kotva a kormidlo. Předpokládá se, že kapitán je nejzkušenější důstojník a zná dobře navigaci i plavební cestu. Každý kapitán má k dispozici další důstojníky a obslužný personál, který plní jeho příkazy a řídí se podle předem stanovených pravidel. V případě, že se blíží bouře, nebo ledovec, nebo se nebezpečně loď přibližuje k útesu, učiní všechny kroky k tomu, aby odvrátil katastrofu. Jsou ale případy, kdy se kapitán řádně nevěnuje své práci, nebere v úvahu připomínky a informace posádky, ignoruje dokonce varování a pak se samozřejmě stane něco hrozného. Loď narazí a potopí se.
Kapitána nezajímají cestující a jejich životy, stará se jen sám o sebe, loď opustí a zachrání se. Osudy topících se lidí sleduje bezpečně z pobřeží a na loď se odmítá vrátit. Je to neuvěřitelné, ale je to tak. Loď Costa Concordia a kapitán Francesco Schettino jsou toho důkazem. Pokud bychom s nadsázkou přirovnali tuto situaci k pozemským poměrům, které v ČR panují, pak se zamyslete nad tím, kdo je vlastně našim lodivodem a jak se v případě katastrofy zachová? Společenský náraz se nezadržitelně blíží, kormidelníci ve vládě si řádně své povinnosti neplní a do lodi silně zatéká! Chcete se utopit? Pokud ne, pak nezbývá než vyměnit kapitána i osádku a nastavit nový kurz a loď rychle opravit. Bouřka je totiž již na obzoru…