Desítky napínavých soubojů, kolizí, vítězství českých jezdců a další skvělé zážitky - to vše si užili návštěvníci letošního závěrečného automobilového víkendu na Masarykově okruhu. ETCC Epilog navštívilo za tři dny 16 312 diváků, nejvíc jich přišlo na nedělní závody.
„Rozhodnutí spojit do jednoho víkendu tři špičkové závodní série nebylo lehké, navíc v tomto podzimním termínu. Po víkendu můžu říct, že to byl dobrý krok. Máme za sebou víc jak třicet hodin atraktivních závodů, i přes nedělní zataženou oblohu se víceméně vydařilo počasí a sportovně to byl jednoznačně jeden z nejpovedenějších víkendů za poslední dobu,“ zhodnotila novinku v kalendáři Masarykova okruhu výkonná ředitelka Automotodromu Brno Ivana Ulmanová. „Samozřejmě musím pogratulovat všem vítězům, kteří v Brně bojovali i o mistrovské tituly. Zejména samozřejmě Petru Fulínovi, který potvrdil svoji skvělou letošní formu,“ doplnila.
Fulín nekompromisně ovládl závodní víkend a stal se mistrem Evropy
Český automobilový sport má po víkendu na Masarykově okruhu nového mistra Evropy. Petr Fulín stoprocentně splnil očekávání svého týmu i fanoušků a s přehledem ovládl závodní víkend ETCC. Už vítězstvím v prvním závodu si Fulín zajistil titul, druhý závod pak jel víc jako exhibici s napínavými předjížděcími manévry a souboji s úhlavním rivalem v boji o titul Maťem Homolou. Oba jezdci během druhého závodu vyjeli při soubojích z trati, v cíli pak byli opět na prvním a druhém místě. „Ten druhý závod jsem si užil a byla to opravdu zábava. Musím za celý tento víkend poděkovat svému týmu, který byl jako vždy perfektní a divákům v Brně za skvělou podporu a kulisu. Je to to nejlepší, co si člověk může přát – takto zakončit sezonu na domácím okruhu,“ řekl po svém nedělním double Fulín. Třetí dojel v obou závodech Srb Dušan Borković, který si tak zajistil titul druhého vicemistra Evropy. O ten usiloval i Michal Matějovský, v přímém souboji s Borkovićem ale vyjel v prvním závodu z trati a závod nedokončil. Odstoupení zároveň znamenalo automaticky poslední řadu na startovním roštu druhého závodu. Přestože Michal Matějovský předvedl skvělou stíhací jízdu a postupně se dostal téměř před dvě desítky soupeřů, dokončil druhý závod až devátý.
Šestihodinový Epilog ovládl RPD Racing, skvěle si vedl brněnský KT Motorsport
Tradiční šestihodinový závod Epilog ovládla slovenská posádka RPD Racing na Ferrari 458. Hned na začátku závodu došlo ke kolizi, do které se připletly tři vozy včetně jednoho z favoritů kubatury do 3500 ccm Roberta Šenkýře. Jeho BMW M3 E36 se na trať vrátilo s poškozeným zadním blatníkem a napůl utrženým nárazníkem. Po odstranění nárazníku vůz v závodu pokračoval a posádka Šenkýř Motorsport nakonec brala celkové čtvrté místo a svoji třídu ovládla před druhými ADS Racing loňských mistrů ČR do dvou litrů Valáška a Buchty, kteří v Brně skvěle zakončili svoji první sezonu s novým vozem Ginetta G50.
Perfektní výkon odvedla posádka brněnského týmu KT Motorsport. S Lotusem Exige spadajícím do nejslabší kategorie pod 2000 kubických centimetrů s přehledem vyhráli svoji třídu, ale především dojeli na celkovém třetím místě vklínění mezi mnohem silnější vozy Mercedes SL GT3 AMG a Šenkýřovo BMW M3.
Vítězná posádka RPD Racing odjela za šest hodin 172 kol odpovídajících víc jak 929 kilometrům s průměrnou rychlostí přesahující 150 kilometrů za hodinu.
Vítězové Epilogu 6H získali netradiční cenu – čtyřkolové elektrické vozítko Funway. „Myslím, že na pohybování po paddocku je to mnohem praktičtejší než skútry. Věřím, že jim to budou soupeři závidět,“ poznamenala Ivana Ulmanová.
Josef Král má za sebou v AutoGP smolný víkend
V pátek zahájil pátým místem v tréninku, nadějný výsledek ale česká hvězda Josef Král v závodech formulí AutoGP neudržel. V prvním závodu se Král skvěle propracovával z třináctého místa dopředu, dobře rozjetý závod ale zhatila návštěva boxu, kde se český jezdec pomýšlející na F1 zdržel déle než soupeři a ztracený čas už dojet nedokázal. Zvítězil bývalý pilot F1 Narain Karthikeyan z Indie.
Druhý závod čekal jezdce AutoGP až v neděli, kdy se výrazně změnilo počasí. Teplota vzduchu se sice zvýšila, kvůli zatažené obloze byla ale chladnější dráha. Piloti tak zajížděli o něco pomalejší časy než v sobotním závodu. V souladu s pravidly, podle kterých se pro druhý závod otáčí pořadí osmi prvních jezdců na roštu, startoval Karthikeyan až z osmé pozice. V závodu zvítězil další pilot se zkušeností z F1 – testovací jezdec Sauberu Kimiya Sato, který si výhrou zajistil titul vicemistra. Vítěz šampionátu Vittorio Ghirelli dojel až čtvrtý, toto umístění mu ale na udržení pozice stačilo. Josef Král dokončil závod třináctý.
V kvalifikaci AutoGP jezdci překonali oficiální rekord Masarykova okruhu, který od roku 2010 drží Luca Filippi právě na monopostu AutoGP. V sobotním ani nedělním závodu ale tento čas žádný z jezdců nezopakoval a oficiální rekord Masarykova okruhu se tak nemění.
Text: Automotodrom Brno
Foto: Jaroslav Mareček